PETITES HISTÒRIES

Textos per “La nit de les lletres” (3a ed.)

Deixa un comentari

TEMA:  Tenir fred

Ostres, quin fred que fot aquí! A veure si agafaré una pulmonia! Però estic segur que aquí no em trobaran. Des de que vam decidir que el primer que trobaven era el que pagava la ronda de cerveses, gairebé sempre m’ha tocat pagar a mi. Ja veuràs com avui no. De fet, ja haurien d’haver trobat algú, no tarden mai tant. Quan algú s’amaga entre les caixes de fora, cau de seguida. Ara, aquí a la nevera dels congelats… Eps! ha saltat el cartró de la porta, i no puc obrir des de dintre! A veure si hauran marxat!!…

[Enllaç al text a VullEscriure.cat]

 

TEMA:  Tenir pessigolles

Vam trobar en Pelut ajagut a terra, immòbil, fred… Feia dies que ho esperàvem, el veterinari ens havia dit que ja no s’hi podia fer res més. Però tot i saber-ho…
La petita Paula va anar-hi corrent i li va començar a fer pessigolles, com tantes altres vegades que el Pelut estava tombat, esperant que s’ aixequés botant alegrement. Això m’entristí encara més. Li hauríem d’intentar explicar, era la seva primera pèrdua…

[Enllaç al text a VullEscriure.cat]

 

TEMA:  Tenir pipí

I allí estava jo. I res. Que no. Que no en tenia ganes. Els companys m’esperaven: quan acabés marxaríem tots junts, de tornada cap a la feina. Em miraven impacients i jo m’anava posant vermell. Però no hi havia manera. Em van donar per beure un altre got d’aigua. I tampoc. Allí estava jo, amb el potet a la mà, esperant que em vinguessin ganes de fer pipi per poder acabar d’una la revisió mèdica anual…

[Enllaç al text a VullEscriure.cat]

 

TEMA:  Tenir son

Quan estic amb tu
arraulida al sofà
el que facin a la tele
a mi tant em fa.
I arriba un moment
quan portem una estona
que m’agrada especialment:
quan m’arriba la son
i em quedo adormilada
amb el cap al teu pit
¡no hi ha millor coixí!

[Enllaç al text a VullEscriure.cat]

 

TEMA:  Tenir èxit

S’imagina que, amb el seu expedient acadèmic i la seva experiència, en breu investigarà en un laboratori amb savis i professors de diferents àrees. Descobriran com funciona a nivell químic l’avanç d’una malaltia, en trobaran la cura i salvaran a molta gent. Llavors el proposaran per a Honoris Causa d’universitats, per a home de l’any, per al premi Nobel…
– Vinga, Marc, baixa de la lluna i acaba els deures!
La seva mare el va fer tornar a la realitat: havia de deixar de somiar i resoldre els problemes de química que el portaven pel camí de l’amargura.

[Enllaç al text a VullEscriure.cat]


Anuncis

Autor: M.Carme Marí

Twitter: @carme_tuit Blog: https://PetitesHistories.wordpress.com

Deixa un comentari

