PETITES HISTÒRIES

El Biel, la Mar i la Marta

Deixa un comentari

Tot seguit trobareu 5 textos que tenen sentit individualment, però que junts conformen una història.

A més són de 5 gèneres literaris diferents, situats en 5 dates de les festes de Nadal i hi apareixen 5 llocs diferents de Barcelona.


El poema del Biel

Fa temps que et miro
quan tu no em veus.
A voltes m’imagino
que amb mi t’asseus,
i em somrius amb dolçor
com voldria jo.

M’atreveixo a enviar-te
aquest poema missatger.
Així deixo d’amagar-te
tots els meus sentiments.
No sé si et sorprendrà,
fa temps que te’ls vull mostrar.

Sóc com un nen petit
amb una gran il·lusió.
Em tens embadalit,
no puc mantenir l’atenció.
Les mates o la biologia
millor amb tu estudiaria.

Miraré fora la nit de Nadal.
Arbres i muntanyes jo veuré,
tu el Tibidabo des del teu finestral.
La vista al cel alçaré
i si tu fas igual
ens unirem en l’estel més brillant.

Tornant de vacances
t’aniré a cercar.
No em donis carbasses,
sinó un petó per començar,
dolç com la mel.
Teu,
Biel


El Biel

El Biel és un noi tímid, que trobareu darrere unes ulleres que li serveixen de careta tot i ser transparents. Passa desapercebut a l’institut, però fa temps que rumia com deixar de ser-ho per a una noia de la classe. Li agrada la Mar. Li agrada molt. Li sembla que ella també se’l mira, tot i que no n’està segur.
Com que no s’atreveix a dir-li de paraula, va decidir escriure-li un poema. El va portar preparat l’últim dia abans de vacances, però a l’estona del pati la veia rodejada de molta gent i no va gosar a donar-li. Estava patint, no sabia què fer… Encara que les classes acabaven a les 2, els seus pares el recollirien a la 1 per marxar de viatge i s’acostava l’hora. Així que va pensar en usar el tradicional “pas de missatge de taula en taula”. Va posar al sobre “Per la Mar” i el va lliurar al company de darrere per que el fes avançar mentre ell sortia. Els pares ja l’esperaven al cotxe per anar cap a la muntanya, a passar-hi totes les festes nadalenques. 
Ara el Biel es troba en un lloc bastant aïllat, sense cobertura pels mòbils. Així doncs no li queda més remei que esperar pacientment a tornar a classe per veure què li contesta la Mar. Li va semblar que ella el mirava mentre deixava l’aula, això li dóna esperances. També va copsar una mirada de la Marta que l’amoïna, perque el persegueix sense dissimular. Confia en que quan la Marta el vegi amb la Mar el deixarà tranquil. Segur que serà així. 
Tots aquests pensaments creuen pel cap del Biel el dia de Nadal, després del dinar i els torrons. En lloc d’estar a la muntanya aquest any voldria ser amb la Mar al Parc Güell, amb aquells dracs que tant li agraden a ella. Ai, si pogués volar fins allà!


La Marta escriu un cal·ligrama

.
BIEL
tu
ets
el meu
E S T E L
i aquest any
estarem PER FI
JUNTS i FELIÇOS.
Menjant ara el raïm
aquí al Palau Sant Jordi
recordo el TEU BELL poema
i tot i estar entre tanta gent
em SENTO amb tu BEN SOMRIENT.
Rep un PETÓ
molt FORT.
MARTA


La Mar escriu una carta als Reis

Estimats Reis Mags d’Orient:
Fa temps que no us escric cap carta, ho sé. Són coses de l’edat, no m’ho tingueu en compte. Però aquest cop necessito ajuda i no sé a qui més puc recòrrer. 
Es tracta d’un noi de la classe, el Biel. És tan…, com us ho diria?, tan encisador…!
Voldria que l’any que tot just ara comença em mirés, em fes cas, s’adonés que existeixo, veiés que estic ben penjada d’ell… i que em correspongui!!!
Avui a la cavalcada entregaré aquesta carta a la carrossa del Rei Baltasar quan passi pel Moll de la Fusta, però si cal espero que col·laboreu tots tres per fer realitat aquest desig que us faig arribar. Potser els miracles existeixen i en tornar a l’insitut…
Moltes gràcies Reis. Una abraçada.
Mar


Uns dies abans…   (tuit)

22/12
En un institut de Bcn un sobre avança per les taules. Hi diu “Per la Mar”.
-Li afegim “ta” i serà per la Marta
-Ostres, mola!
#VEthon

[Enllaç al tuit]


Autor: M.Carme Marí

Twitter: @carme_tuit Blog: https://PetitesHistories.wordpress.com

Deixa un comentari

