PETITES HISTÒRIES

El miracle de la vida

1 comentari

La meva mare està greu. Molt greu. Maleïda moto… La va fer caure passant massa aprop d’ella quan creuava el pas de vianants, amb tanta mala fortuna que es va endur un cop molt fort al cap. El metge de l’hospital ens ha dit que se’n sortirà si supera els primers deu dies. Per això cada hora que passa és un petit pas cap a guanyar-li la partida a la mort. Ella està conscient a estones, que sempre aprofita per a preguntar per mi si no hi sóc a la vora.
– L’Eva segueix bé? Encara no se l’han endut?
– No, Roser. Ha anat un moment a dinar. Després té un altre control amb les corretges.

Aquesta és la nostra arma secreta en aquesta guerra: jo. Bé, jo… i l’Aina. Podrien dir que tinc una medicina per la meva mare, la porto incorporada. Es diu Aina i falten pocs dies per que neixi. Sóc filla única i serà la seva primera néta. Està tan il·lusionada i té tantes ganes de veure-la, que per ella està lluitant en cos i ànima, per no perdre-se-la.

Quan arribo de dinar encara està desperta. M’apropo al llit i em posa la mà a la panxa. L’Aina, amb el que acabo de menjar, es mou força i aconsegueix que ma mare dibuixi un lleu somriure. Després torna a adormir-se. Sóc optimista, ja som a mig camí.

Han passat dos dies més i la mare està millor, ja es manté desperta més estona seguida. Anem parlant i imaginem el moment del part. Com serà al mateix hospital, ben aviat podrà veure la néta. Fem les nostres prediccions: s’assemblarà al pare o a la mare, tindrà molts o pocs cabells, plorarà tota l’estona o dormirà molt, …

Per fi és el dia que fa deu. Sembla que l’Aina ho sap, perque està molt més activa. Ha esperat el temps que va dir el metge i ara té pressa per venir al món i conèixer l’àvia. Potser això que noto són les primeres contraccions? La mare avui s’ha mantingut desperta tot el dia i jo ja estic tranquil·la. Sé que se’n sortirà.


Anuncis

Autor: M.Carme Marí

Twitter: @carme_tuit Blog: https://PetitesHistories.wordpress.com

One thought on “El miracle de la vida

  1. molt maco i tendre!

Deixa un comentari

