PETITES HISTÒRIES

Connexions

Deixa un comentari

A última hora de la tarda l’habitació té poca llum, només la que entra per la finestra amb la persiana mig baixada. El silenci resta interromput rítmicament pel pip de les constants vitals de la seva dona. Ell, també immòbil a la butaca del costat del llit, té la mirada perduda en direcció a la porta. Sembla que esperi l’aparició d’un remei infal·lible que faci canviar l’estat de l’Anna Maria. Passa una infermera a revisar el sèrum.
-Bona tarda. Alguna novetat?
-No, segueix sense despertar-se.
-El metge li afegirà més medicació si no evoluciona.
-Esperem que no calgui, es recuperarà aviat.
Quan ella marxa, el Vicenç s’apropa al llit, agafa la mà de la seva dona i li diu a cau d’orella:
AMa, continua lluitant per obrir-te pas cap a la vida. T’imagino intentant que el cos et respongui. Ànims. Jo sóc al teu costat.
Li besa la galta, convençut que ella, o la seva consciència, l’escolta.

Avui vindrà un parell d’hores l’Andreu, cosí de l’Anna Maria, i el Vicenç anirà a dutxar-se i fer un mos. No tenen gaires parents, els dos sense germans i un únic fill que és a Melbourne cursant un màster. El pare no l’ha volgut avisar perquè just es troben ara en la setmana dels exàmens finals. I per quan els hagi acabat té l’esperança de ser a casa amb l’Anna Maria.
Quan torna després de sopar i ja ha marxat l’Andreu, li parla un altre cop:
-Saps que t’has de posar bé en sis dies, oi?, que després vindrà el Miquel i ens explicarà un munt d’aventures de l’altra punta del món.

Es prepara per dormir sense deixar-la sola. A la mitja hora d’apagar el llum, amb el Vicenç endormiscat, s’obre la porta molt a poc a poc. Una veu, que s’adreça a la pacient, el desperta.
-Mama, sóc aquí. He vingut per donar-te forces.
El Miquel està acaronant la seva mare, mentre al Vicenç se li neguen els ulls.
-Papa, em va trucar l’Andreu i jo… no em podia quedar allà.
S’abracen amb l’ànima encongida. Tot i els ulls plorosos es giren cap a ella a temps d’observar un lleu moviment de la seva mà.


—>> MICRORELAT FINALISTA DEL CONCURS!!

[Enllaç al text publicat al web Relats en Català]

Autor: M.Carme Marí

Twitter: @carme_tuit Blog: https://PetitesHistories.wordpress.com

Deixa'm un comentari! (no cal donar cap dada personal, es poden deixar en blanc)

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.